HÅRUPPSÄTTNING!

Jaa här kommer bilder och beskrivning för hur jag sätter upp håret i en knut :)

Bilderna är tagna idag och anledningen till att jag håller för ansiktet va för att jag var osminkad, skulle qrecis till doktorn så skulle se lite sliten ut, därav inge smink ;) Så att jag såg sjukare ut haha (Y)

MEN NU:

1. Börja med att plocka fram din bästa borste och en bra tålig snodd :)

2. Ställ dej med huvudet neråt golvet, framåtlutat, sen börjar du tupera HELA håret (Inte så att det blir massa tovor överallt!) Tupera hårbottnen och sen resten av håret lite försiktigt. Det ska bli volym, mke volym så att du kan få upp en fin knut.


3. Tänk på att få mke volym, ha lite mer tuperat än vad jag har på bilden nedan. Tuperade lite mer efter att jag tagit bilden.


4. När du tuperat klart håret så ställer du dej framåtlutad igen! Samlar ihop allt hår, rätar på dej och plaserar "toffsen" där du vill att knuten ska sitta. Sen snor du bara runt håret tsm med snodden till en knut. Håret ska va stramt. Du kan även passa på då att fixa själva knuten, hur du nu vill att den ska va.


5. Nu är den snart klar. Fast du bestämmer själv om du vill att den ska sitta stramt mot huvudet eller ifall du vill ha lite mer puff och dra ut håret. Jag drog ut det lite för jag tkr inte om när det sitter stramt.

Men nu äre klart! Hoppas det var en någorlunda bra beskrivning :)





P e l o n ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: